Skip to content

DIN NYA TJÄNSTELEVERANTÖR

Vi ser fiber som det självklara alternativet och det bästa sättet för att möjliggöra snabba och driftsäkra bredbands- och tv-tjänster.

Hos Ownit står du som kund i centrum genom flexibla och enkla
lösningar. Därför har vi tagit bort alla onödiga knappval samt att vi
lägger ut våra kötider i realtid på www.ownit.se

DET HÄR INGÅR HOS DIG

Bredband 1000 Mbit/s
En hastighet perfekt för dig som använder streamingtjänster som Netflix, spelar onlinespel, är mellan 2 och 5 användare av internet samtidigt eller har annan tyngre utgående trafik via e-post och/eller onlinespel.
Ownit TV
Det finns tyvärr inget gruppavtal som avser TV-leverans till er, men det går förstås alldeles utmärkt att beställa detta individuellt! Ni kan alltid finna aktuella kampanjer och kanalutbud i beställningsflödet via uttaget, på ownit.se/tv eller via inloggat läge på vår hemsida.
Telefoni

Denna tjänst behöver du själv aktivera. Det gör du genom att välja Telefoni när du kopplat in ditt bredband i uttaget. Självklart kan du kontakta vår kundservice i efterhand och beställa senare om du vill det.

TELEFONI

Ring mer för mindre

Det finns många goda skäl att ringa med Ownit. Med vår bredbandstelefoni kan du spara upp till tusen kronor per år genom att slippa höga fasta abonnemangskostnader.
Har du ett tidigare telefonnummer som du vill fortsätta använda? Då behöver du bara beställa portering från oss. Beställning av telefoni gör du på vår hemsida Ownit.se eller via vår kundservice.

VAD KOSTAR TELEFONI FRÅN OWNIT?

Månadsavgift
Till fasta telefoner inom Sverige
Till mobiltelefoner inom Sverige
Öppningsavgift
Fakturaavgift pappersfaktura
Fakturaavgift autogiro/e-faktura
Portering av befintligt telefonnummer
Röstbrevlåda
Nummerpresentation
Hemligt nummer

0:-
0:14/min
1:69/min
0:69/samtal
35:-
0:-
199:-
0:-
0:-
0:-

MINA SIDOR

Här är det du som bestämmer

Logga in och få stenkoll på alla dina tjänster från oss på Ownit. På Mina sidor får du en bra överblick och du bestämmer själv om och hur, du vill förändra dina tjänster.


Här kan du kan lägga till, ändra och även felsöka dina tjänster. Allt genom några enkla
knapptryckningar. Du kan hålla koll på dina fakturor, vilka som är betalda/obetalda.
Göra kanalförändringar i ditt tv-utbud, se inställningarna för din router och mycket mer.


Undrar du över något? Då är det bara att öppna chatten
med vår kundservice direkt i samma fönster.

Vi hjälper dig att komma igång

Vi kommer att finnas tillgängliga om du känner dig osäker på hur du
kommer igång med dina tjänster efter driftsättningen. Du anmäler dig för
hembesök genom att skriva upp dig på de listor som kommer att sättas
upp veckan innan i respektive trapphus. Besöket är givetvis kostnadsfritt.
Önskar du hjälp vid ett senare tillfälle debiteras detta besök med 995
kronor.

Observera att det inte går att boka tid när teknikern är på plats. Teknikerna
kommer systematiskt att besöka alla som har anmält önskemål om hjälp
på listorna. Våra servicetekniker kan endast bistå med service till våra
tjänster och utrustning som t.ex. inkoppling av hårddisk till tv-box eller hjälp
med uppkoppling till routern. Vid frågor om andra operatörers utrustning,
vänligen kontakta respektive operatör.

KOMMA IGÅNG

Vad händer härnäst?

Nu börjar det ju närma sig att vi börjar leverera era bredbandstjänster. Du kommer
själv behöva beställa dom kollektiva tjänsterna du vill ha och sedan aktivera dem
när det är dags att börja surfa. Det låter kanske krångligt, men om ni följer stegen
nedan så kommer ni igång på bara några minuter. Vill du ha hjälp med detta kan dU självklart ringa vår support på 08- 525 07 300.

Beställning

1. Surfa in på www.ownit.se
2. Skriv in din adress
3.Välj den hastigheten 250Mbit/s
4. Välj tilläggstjänster; som TV, telefoni, router och säkerhetspaket
5. Skriv in dina personuppgifter i kassan
6. Beställ – Klar!

Aktivering

1. Var på plats i din bostad
2. Anslut dig med en dator till något av följande:
a. Direkt till vägguttaget med en nätverkskabel
b. Via din inkopplade router
3.Surfa in på www.aktivera.ownit.se
4. Skriv in ditt personnummer
Har du inte tidigare genomfört en beställning? Ingen fara – du kan genomföra
beställningen i det här steget i lugn och ro.
5. Starta aktiveringen
6. Vänta 5 min – Klar!

Spana även gärna in vår aktiverings-guide ownit.se/komma-igang

SVERIGES NÖJDASTE BREDBANDSKUNDER

– för femte året i rad

Vi arbetar ständigt på att hålla dig som kund i centrum för vår uppmärksamhet. Och en stor del av
det är att alltid kunna erbjuda så flexibla och enkla lösningar som möjligt. Därför har vi tagit bort
alla onödiga knappval, vidarekopplingar och presenterar våra kötider i realtid på ownit.se

HAR DU FRÅGOR?

Maila support@ownit.se
Ring 08-525 07 300
Chatta www.ownit.se

Vardagar 08:00 – 22:00 | Helgdagar 10:00 – 19:00